Egzoz Onarım Seçenekleri
Eğer değiştirilen parça orijinalinin akış özelliklerini karşılamıyorsa veya aşmıyorsa, bu sadece güç kaybından daha fazlası anlamına gelebilir.
Özel egzoz çalışması, bir sahibinin yapabileceği ilk değişikliklerden biridir. Daha fazla güç üretmenin ötesinde, aracın veya kamyonetin daha iyi nefes almasına yardımcı olabilir. Ancak, genellikle, çok yeni, nadir veya sahibi özel bir şey istiyorsa, belirli araçlar için bir performans sistemi mevcut olmayabilir.
Müşteriye istediğini vermek için sistemi kendiniz üretmeniz gerekebilir. Uyacak en büyük boruyu aramaya başlamadan önce, hem benzinli hem de dizel araçları özelleştirmeyi düşünüyorsanız öncelikle araştırmanızı yapmalısınız.
Gaz Sıcaklıkları
Egzoz gazları egzoz valfinden çıktıkça soğumaya başlar. Soğudukça gazlar büzülür ve daha az hacim kaplar. Bu, egzoz gazlarını başka bir silindirden temizlemeye veya çekmeye yardımcı olabilecek bir vakum yaratabilir. Bir gaz sıkıştırıldıkça ısınır. Modern egzoz sistemi bu üç ilke etrafında tasarlanmıştır.
Bir egzoz sisteminin sıcaklıkları ve hacimleri ne kadar iyi yönetebildiği, genel performansını ve emisyonlarını belirleyebilir. Bir egzoz sistemi çok kısıtlayıcıysa, güç üretimini engelleyebilir ve egzoz gazı sıcaklıklarını artırabilir. Sistem çok serbestçe akarsa, egzoz gazı sıcaklıkları konvertörlerdeki ham hidrokarbonları veya partikül filtrelerindeki kurumu yakmak için yeterince yüksek sıcaklıklara ulaşamayabilir.
Bir yedek egzoz sistemi orijinal sistemin akış özelliklerini karşılamıyorsa veya aşmıyorsa, bu güç kaybından daha fazlası anlamına gelebilir. İşte bu noktada doğru malzemelerden yapılmış, düzgün bir şekilde bükülmüş ve üretilmiş bir yedek sistem tüm farkı yaratabilir.
Çoğu modern egzoz sistemleri ve bazı satış sonrası sistemler paslanmaz çelik kullanır. Paslanmaz çelik, yüksek sıcaklıklarda korozyonu ve oksidasyonu önler, ancak alüminize çelikten daha kırılgan olabilir. Her iki malzemenin de müşterinin bütçesine bağlı olarak egzoz sisteminde yeri vardır.